Guidning av Cikadaparken – inställt 7 juni, ny chans 28 juni

Trött på alla inställda event? Då har vi glädjen att meddela att guidning av vår Cikadapark vid Sundby kommer att äga rum den 28 juni kl 13. Detta är ett event som dessutom passar för hela familjen. Glöm dock inte bort att anmäla dig till Outi Kilkki på outi.kilkki@gmail.com eller 076-777 55 66

Outi Kilkki, vår cikadaguide visar området där Huddinges bergscikador finns samt berättar om vår fjärilsträdgård. Hon kommer även berätta om biologisk mångfald och hur viktigt det är för fungerande ekosystem. Omgiven av grönskan kommer vi även få höra lyrik uppläst av medlemmar från Karin Boye-sällskapet, Gunnar Ekelöf-sällskapet och Harry Martinson-sällskapet.

Välkommen!

Plats: Samling vid Sundby Gårds busshållplats
Hitta hit: Buss 865 till Gladövägens busshållsplats och sedan promenad därifrån eller buss 709 till Sundby Gård

Med tanke på nuvarande läge ber vi er att komma ihåg att hålla avstånd till varann samt så klart stanna hemma om du känner dig sjuk.

(Den 7 juni ställdes tyvärr in pga avsaknad av anmälningar).