Natursnokarna

En söndag varje säsong välkomnar vi alla barn som är 3-10 år gamla tillsammans med minst en vuxen att uppleva och upptäcka naturen tillsammans med oss. Vi kollar på knoppar, växter, djur, vatten och land.

Snabbfakta:
  • Vi bygger vår verksamhet på lust och inte prestation. Bara vara/njuta.
  • Vi lockar fram kunskap genom lek. Upptäcka /lära.
  • Vi hjälper naturen. Varsamma med varandra och naturen.
  • Vi ökar känslan av samhörighet med naturen. Barn kan hitta sitt träd i skogen, hitta sitt ‘hemma’ i naturen.

Idag råder det naturbrist bland många barn och deras vuxna. Många längtar efter komplement till skärmar och shopping, och många längtar ut! Därför finns Natursnokarna, Naturskyddsföreningens barn- och familjeaktiviteter, som startades redan 1991. I Natursnokarna upptäcker barn och deras vuxna naturen tillsammans – och blir varandras medupptäckare. Dels för att det är så kul! Dels för att det får oss att må så himla bra!

Kommande träffar:
  • 2018-10-28 kl. 11-14 Forest Flow med Bosse från Utemaningen, Lätt gympa bland växter och djur. Vill du hoppa och skutta runt i skogen, bland stubbar och stenar? Häng med! Ta med flytväst, stövlar, regnkläder, fika, håv, lupp, hink, spade. Samling vid Sundby gårds busshållplats för gemensam promenad till Gladöviks grillplats. Begränsat antal platser, föranmälan därför en vecka innan. För mer info se vår Facebook-sida.
Föranmälan: Camilla Billerstam 070-318 10 59
Kostnad: Kostnadsfritt, alla medlemmar i Naturskyddsföreningen är välkomna.
För vem? Barn 3-10 år tillsammans med minst en vuxen.