Natursnokarna

En söndag varje säsong välkomnar vi alla barn som är 3-10 år gamla tillsammans med minst en vuxen att uppleva och upptäcka naturen tillsammans med oss. Vi kollar på knoppar, växter, djur, vatten och land.

Datum och plats:
  • 2017-08-20 kl. 11-13 Tema Sommar, Insekter och får vid strandkanten, håva småkryp i vattnet, Gladövik. Samling vid Sundby gårds busshållplats kl 11. För mer info se vår Facebook-sida.
  • 2017-10-22 kl. 11-13 Tema Höst, Ler-kana och Ler-kakor, måla med lera och en chans att bara vara, Lida. Samling vid Lida busshållplats kl 11. För mer info se vår Facebook-sida.
  • 2018-02-04 kl. 11-13 Tema Vinter, Bygga med snö, Sover alla djur på vintern? Flottsbro. Samling vid Flottsbro busshållplats kl 11. För mer info se vår Facebook-sida.
  • 2018-04-08 kl. 11-13 Tema Vår, Trädknoppar, växter och fågelkvitter, Ågesta fågeltorn. Samling vid Ågesta gårds busshållplats kl 11. För mer info se vår Facebook-sida.
Föranmälan: Krävs ej
Kostnad: Kostnadsfritt, de som vill är välkomna som medlemmar i Naturskyddsföreningen.
För vem? Barn 3-10 år tillsammans med minst en vuxen.

Mer info:
Idag råder det naturbrist bland många barn och deras vuxna. Många längtar efter komplement till skärmar och shopping, och många längtar ut! Därför finns Natursnokarna – Naturskyddsföreningens barn och familje aktiviteter, som startades redan 1991. I Natursnokarna upptäcker barn och deras vuxna naturen tillsammans – och blir varandras medupptäckare. Dels för att det är så kul! Dels för att det får oss att må så himla bra!

Snabbfakta:
  • Vi bygger vår verksamhet på lust och inte prestation. Bara vara/njuta.
  • Vi lockar fram kunskap genom lek. Upptäcka /lära.
  • Vi hjälper naturen. Varsamma med varandra och naturen.
  • Vi ökar känslan av samhörighet med naturen. Barn kan hitta sitt träd i skogen, hitta sitt ‘hemma’ i naturen.
Har du några frågor? Vill du komma i kontakt med Natursnokarna? Lämna ett meddelande nedan: