Aktivitetsprogram
En gång om året sammanställer vi tillsammans ett programblad där alla de utflykter, föreläsningar och andra aktiviteter som vi arrangerar framgår. Detta program går även att finna här på hemsidan. Skulle du själv vilja föreläsa? Eller har du ett önskemål om en aktivitet? Hör av dig till oss, kontaktuppgifter hittar du här.

Biologisk mångfald-slinga
I ett bostadsområde i Skogås håller vi på att skapa en lokal mångfaldsslinga i samarbete med Huge. På sikt kommer man kunna hitta både igelkottsholkar, biholkar och annat spännande längs den lilla promenadslingan. Har du idéer? Vill du vara med? Kontakta Birgitta Andersson på huddingekrets[a]gmail.com

Cikadapark vid Sundby Gård
Tillsammans med Naturvårdsavdelningen i Huddinge kommun är vi en lokal aktör i ett LONA-projekt (Lokal Naturvårdssatsning) med syfte att bevara den sällsynta insekten bergscikada. Detta genom att underlätta dess överlevnad och informera om den. Läs mer om Huddinges cikador här.

Fjärilsrestaurang vid Sundby Gård
Tillsammans tar vi hand om, utvecklar och visar en nektarrik plantering som fungerar som en fjärilsrestaurang vid Stensbergstorpet på Sundby Gård. Detta görs i samarbete med Huddinge Hembygdsförening. Du kan närsomhelst besöka fjärilsrestaurangen som ligger ett stenkast från busshållplatsen vid Sundby Gård. Läs mer om fjärilsrestaurangen här.

Grodgrupp
I takt med att grodornas livsmiljö försvinner på grund av torrläggning och utdikning så minskar även grodbestånden. Det är heller inte ovanligt att grodor blir överkörda på våren när de vaknat ur sin vinterdvala och rör sig över vägar mot vattendrag för att para sig. Därför har vi de senaste åren gjort insatser på våren för att hjälpa grodorna att komma fram säkert. Grodgruppens ansvar är att utvidga detta. Vill du vara med? Kontakta Jessica Eklund på jessica.natur[a]gmail.com

Remisser
Vi besvarar remisser rörande projektering av nya bostadsområden, vägar, med mera. I större ärenden, såsom Tvärförbindelse Södertörn, är även vårt länsförbund involverat.