Upptäck skogens skafferi

Välkommen på en guidad skogsvandring i Högmora för att upptäcka vilka vilda växter som är ätbara i naturens skafferi.

Vi kommer att lära oss att göra upp eld och vett och etikett med brandsäkerhet, och vad som är viktigt att veta kring matlagning utomhus för att kunna tillaga sin egen mat på ett säkert och miljövänligt sätt i naturen. Sedan kommer vi kunna tillaga det vi hittar, men ta gärna med det du själv vill grilla till lunch för att bli mätt.

Ta även med kläder efter väder!

Datum och tid: lördagen den 21 september, kl 11.00 – 13.00

Samlingsplats:

Porsmossevägen 1

Hitta hit: Buss till hållplats Högmoravägen och sedan promenad till samlingsplatsen.

Anmälan: Senast onsdag 18 september till Eva Eriksson Sund
evaeriksson21@yahoo.se eller sms 072 858 7481.

Arrangeras i samarbete mellan Naturskyddsföreningen Huddinge och Rågdalens Skogsträdgårds Ideella förening.

OBS! Minsta antal deltagare för att eventet ska bli av är 10 personer.