Miljövänliga veckan

Denna vecka är Miljövänliga veckan och i år satsar Naturskyddsföreningen extra på ekologisk mat. Läs mer om detta och varför det är viktigt att handla ekologiskt på Naturskyddsföreningen.se.

På torsdag är det även dags för vår föreläsning om Ecocide. Föreläsningen börjar kl 19 i Aprikosa Rummet på Folkets hus i Huddinge centrum och alla är varmt välkomna!

Jag har även läst i lokaltidningen om en vandring i Orlången imorgon mellan 9-13 (samling vid P-platsen Bottnen-Balingsta) samt att det firas Kanelbullens dag i Paradiset på lördag mellan 11-15. För att komma till Paradiset tar du buss 709 och kliver av vid hållplats Bruket och promenerar sedan 2km. Därefter bjuds det på bullar i torpet. Dessa aktiviteter arrangeras alltså inte av oss men kan vara väl värda ett besök om man vill komma ut i naturen i veckan.

Trevlig miljövänlig vecka önskar vi på Huddinge Naturskyddsförening!