Välkommen till årsmöte den 17 mars 2015!

Vi inleder kvällen med föreläsningen ”Ekologisk Odling i Nepal” med Linda Strandenhed. Alla medlemmar och intresserade hälsas varmt välkomna!

Linda Strandenhed har kommit tillbaka till Sverige efter en termins praktik för den svenska biståndsorganisationen Individuell Människohjälp. Hon berättar om sina erfarenheter under rubriken ”Ekologisk Odling i Nepal – ett praktiskt exempel på landsbygdsutveckling som stärker samhällen” Hon berättar om om ett småskaligt ekologiskt odlingsprojekt på den nepalesiska landsbygden, om utmaningarna projektet står inför och orsakerna till att det fungerar så bra som det gör. Föredraget berör också frågor om naturresursfördelning, miljörättvisa och den ekologiska odlingens utveckling i Nepal.

Därefter årsmöte med sedvanliga årsmötesförhandlingar.

Datum: 17 mars 2015
Tid: 18:00

Plats: Folkets Hus (Aprikosa rummet), Huddinge centrum, Sjödalstorget 1.

Vi bjuder på fika.

Varmt välkommen!

Motioner till årsmötet kan postas till: Naturskyddsföreningen i Huddinge, c/o Jessica Eklund, Össjövägen 7, 141 91 Huddinge. Eller mailas till: jessica.natur@gmail.com