Klimathuset

På fredag och lördag denna vecka äger höstens konferens rum på Kulturhuset/Stadsteatern i Stockholm. Eventet är öppet för alla, medlemmar såväl som icke-medlemmar, med entré-avgift till vissa delar annars fritt. Det låter väldigt spännande tycker jag, så här stod det i mailet vi fick från huvudkontoret:

”Forskare, artister, kockar, filmare, musiker, politiker, stadsplanerare och författare kommer ta plats på Kulturhuset Stadsteaterns scener. Vi vill sprida hopp och visa på lösningar. Vi menar att det är fullt möjligt, ofta till och med lustfyllt, att lösa mänsklighetens just nu största utmaning – klimathotet. Men politikerna måste börja känna folkets tryck och det är bråttom. Många politiker säger att de vill agera, men vet inte om de har folkets uppbackning. Det måste vi visa dem att de har!

Kulturhuset blir under 2-3 oktober platsen där kultur och klimatfrågor vävs samman. Det blir både brett och folkligt, smalt och oväntat. Här kommer barnfamiljen, den insatta klimatkämpen, den allmänt samhällsintresserade och den som mest bara vill se sin favoritartist att få sig en riktig klimatboost. Vi kommer att samarbeta med fler aktörer för att visa att frågan är angelägen för många.

Välkommen att göra Klimathuset till en minnesvärd helg tillsammans med oss!”

För mer info och detaljerat program läs mer här.